F.E.A.R 3

F.E.A.R 3

F.E.A.R 3

F.E.A.R 3

شاید آن روزی که F.E.A.R عرضه شد خیلی ها با تجربه کردن ترس در این بازی فکر کردند شاهد عنوانی جدید با سبکی متفاوت که در آن می توانند ترس را به خوبی حس کنند هستند . اما این فقط درمورد نسخه ی اول بازی صدق می کرد و پس از عرضه ی F.E.A.R 2 تمام طرفداران این بازی شاهد عفت بالای بازی بودند بخصوص در بخش اصلی بازی یعنی همان ترس !
ترس که در ابتدا به عنوان بزرگترین ویژگی این بازی و عامل موفقیت بازی بود در نسخه ی دوم بازی به شدت کم شده بود و همه را نا امید کرد . حالا Warner Bros IE شماره ی سوم بازی را از دست Monolith گرفته و به Day 1 Studios داده تا شاید بتواند محبوبیت این عنوان را برگرداند . اما آیا در اینکار موفق بوده یا نه ؟

F.E.A.R 3

{ داستان }
داستان بازی به این صورت است که Alma حامله است و قرار است تا عضوی جدید به دنیا بیاید و Point Man  و Paxton Fettel می خواهند خود را به آلما برسانند تا شاهد تولد عضو جدید خانواده ی خود باشند . تمام داستان همین است که با یک شیوه ی نامناسب در طی مراحل به صورت نامفهوم به گیمر منتقل می شود .
در کل بخش داستانی بازی کلیشه ای طراحی شده است و بخاطر نامفهوم بودن بخش روایت داستان شاید یکی از ضعیف ترین بخش های بازی بشمار آید .

F.E.A.R 3

{ گیم پلی }
همان طور که گفته شد F.E.A.R بهترین عنوان این سری بود و نسخه های بعدی هرچه پیش رفتند این بخش افت کرد . F.E.A.R 2 که همه را ناامید کرد و حالا که کار ساخت بازی هم به استودیویی دیگر واگذار شده , دیگر توقعی را نباید از این بخش داشت . در F.E.A.R 3 عنصر ترس بطور کامل از بازی حذف شده ! البته سازنده در بخش هایی قصد داشته تا با ایجاد فضایی نسبتا ترسناک و ایجاد صداهایی آزار دهنده کمی ترس را به گیمر منتقل کند که در اینکار هم موفق نبوده است .

در این نسخه بیشتر بر روی سنگر گیری و از بین بردن دشمنان روبرو تمرکز شده است و برای پیشبرد مراحل باید پشت وسایل مختلف سنگر گیری کنید و دشمنان را از پای درآورید که بعد از گذشتن از چند مرحله تکراری می شود . دشمنان بازی هم در کل به 2 گروه تقسیم می شوند : گروه اول که سربازان بسیار مسلح هستند و گروه دوم که موجوداتی شبیه به زامبی های Resident Evil هستند که با یک سلاح سرد به سمت شما حمله ور می شوند تا به شما ضربه وارد کنند . البته برخی از این موجودات به خود بمب وصل میکنند و در حملات انتحاری خود را به شما نزدیک و منفجر می کنند . سربازان بازی هم از اسلحه ها و وسایل مختلف مثل روبات استفاده میکنند تا شما را برای به پایان رساندن مراحل به چالش بیاندازند .
قابلیت Slow Motion هم مثل گذشته در بازی وجود دارد و با فعال کردن آن می توانید زمان را آهسته و با دقت بیشتری به سمت دشمنان تیر اندازی کنید .

مراحل بازی هم نسبتا خوب طراحی شده اند ولی پس از مدتی شاهد تکراری شدن مراحل و محیط بازی می شوید . البته در چند مرحله ی اول این موضوع به چشم نمی آید ولی در مراحل انتهایی به وضوح شاهد این ضعف خواهید بود . یکی از کارهایی که برای کمی جذابتر شدن مراحل ایجاد شده معماهایی ساده برای پیشبرد مراحل است . البته این معماها فقط به راههای مخفی که برای عبور از قسمت های خاص طراحی شده است صدق می کند .

دیگر قابلیت جدیدی که به بازی اضافه شده اسن است که پس از به پایان رساندن هر مرحله توسط Point Man می توانید آن مرحله را توسط Paxton Fettel هم بازی کنید که با قابلیت هایی که دارد بسیار جذاب خواهد بود . شما می توانید با Fettel بدن سربازان دشمن را تسخیر و از اسلحه های آن استفاده کنید .
بخش Co-up هم که به بازی افزوده شده جذابیت خاص خود را دارد . در این بخش که به صورت دو نفره انجام می شود شاهد همکاری خیره کننده ی Point Man و Fettel خواهید بود . شاید یکی از بهترین نکات مثبت بازی همین بخش باشد .

F.E.A.R 3

{ هوش مصنوعی }
در حالی که اولین نسخه دارای هوش مصنوعی بالا و خیره کننده ای بود در این شماره شاهد هوش بسیار ضعیف و ابتدایی خواهید بود . دشمنانی که به صورت زامبی وجود دارند بدون هیچ استراتژی به سمت شما حمله ور می شوند . سربازان هم که در اکثر موارد یا سنگر می گیرند و یا بدون هیچ فکری به سمت شما حرکت می کنند . البته در برخی موارد سربازان دشمن شما را دور می زنند و از پشت حمله میکنند که البته زیاد شاهد آن نخواهید بود .
روبات هایی هم که در اختیار دشمن قرار دارد فقط سعی می کنند تا محلی مناسب برای تیراندازی به سمت شما پیدا کنند و پس از آن به صورت مداوم شلیک میکنند .

F.E.A.R 3

{ گرافیک }
گرافیک بازی در سطح متوسطی قرار دارد و نسبت به شماره های پیشین خود پیشرفت قابل توجهی نداشته است . اجسام و وسایل موجود در محیط با کیفیت پایینی طراحی شده اند . البته این بخش نقاط خوبی را هم در خود جای داده است . طراحی اسلحه های نسبتا خوب است . سربازان تقریبا هم شکل با یکدیگر هستند . زامبی ها هم از این قاعده مستثنا نیستند . انفجار ها خوب طراحی شده اند اما آتش به شکل بسیار مصنوعی ایجاد شده است .

نورپردازی و سایه ها در بازی خوب طراحی شده اند . در مراحلی که در روز انجام می شوند شاهد نور خورشید نسبتا خوبی هستیم . مراحل تاریک و شب بازی با استفاده از نورهای مصنوعی نورپردازی شده است . سایه ها هم با توجه به موقعیت چشمه ی نور تغییر می کنند . یکی از ابزارهایی که برای ایجاد ترس در بازی گنجانده شده همین سایه ها در مراحل تاریک بازی هستند .

فیزیک بازی هم بصورت متوسط می باشد . تیر دشمنان از در و دیوار رد می شود و این در حالیست که تیرهای شما این قابلیت را ندارند . فیزیک بدن دشمنان هم دارای نقص هایی هست . بارها در بازی دیده شده که حتی وقتی به سر دشمن شلیک می شود دشمن از پای در نیامده است . البته این بخش کمی هم نقاط مثبت دارد مثلا اگر با یک اسلحه ی قدرتمند به یکی از اعضای بدن دشمن شلیک کنید شاهد قطع شدن آن عضو از بدن دشمن خواهید بود .

جلوه ی خون هم که در بازی بسیار زیاد دیده شده بطور متوسط طراحی شده است . خون در بازی کاملا مصنوعی و غیر قابل باور می باشد . البته این فقط در هنگان شلیک به دشمن صدق می کند و مثلا خونی که بر روی زمین و دیوارها پخش شده است بسیار جالب و طبیعی ایجاد شده است .

{ صداگذاری و موسیقی }
این بخش یکی از بهترین قسمت های بازی می باشد . صداهای محیط تقریبا بی عیب و نقص می باشند . هر اسلحه صدای مخصوص به خود را دارد . صدای سربازان را می توانید هنگامی که با همدیگر صحبت می کنند بشنوید . در محیط های تاریک هم شاهد صدای جیغ آلما و دیگر عناصر ترسناک هستید . البته شخصیت اصلی یعنی Point Man در طول بازی یک کلمه هم حرف نمی زند و فقط به حرف های برادرش گوش می دهد .
موسیقی بازی بسیار خوب طراحی شده است . موسیقی در درگیری ها ریتم تند به خود می گیرد و در نقاط تاریک با ریتمی مخصوص باعث ایجاد ترس در گیمر می شود و در کل نمره ی قابل قبولی را می گیرد .

حداقل سیستم مورد نیاز بازی
سیستم عامل : XP , Vista , Win7
پردازش گر ( CPU ) : Intel Core 2 Duo 2.4Ghz, AMD Athlon X2 4800
رم : 2 گیگابایت
کارت گرافیک : NVIDIA 8800 GT 512MB RAM, ATI 3850HD 512Mb
فضای هارد دیسک : 10 گیگابایت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:44 ] [ علی امیدی ]
[ ]